Praktijkinformatie

Balie Huisarts Leuken in Weert

Spreekuren

De praktijk is op beide locatie geopend dagelijks van 08:00 tot 17:00. De artsen houden dagelijks spreekuur enkel op afspraak.

Afspraken Spreekuur

Spreekuren enkel volgens afspraak. U kunt telefonisch een afspraak maken tussen 8.00 en 17.00 uur. Online kan ook 24u per dag.

Telefonisch: dit kan op werkdagen van 8.00u -17.00u, maar bij voorkeur voor 10.30u. Het kan voorkomen dat de huisarts van uw keuze die dag geen ruimte heeft of afwezig is. In dat geval wordt u een afspraak bij een van de andere huisartsen aangeboden.

Huisbezoek

Wij verzoeken u huisbezoeken aan te vragen voor 10.00 uur.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken.
De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt.
In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling veel beter.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen vervoer hebben om naar het spreekuur te komen.

Wrattenspreekuur

Iedere dag mogelijk, bij de assistente, op afspraak.

Overige spreekuren

Praktijkondersteuner somatiek:
Rosalie Wiermans en Ellen van Buggenum. Spreekuur Diabetes, COPD, Cardiovasculair risico en ouderenzorg. Verwijzing via de huisarts. Deze zorg gaat NIET van uw eigen risico.
.
Praktijkondersteuner GGZ (geestelijke gezondheidszorg):

Psycholoog Bert-Jan Mom. Verwijzing via de huisarts. Deze zorg gaat NIET van uw eigen risico af.

Spoedeisende hulp

Tijdens openingstijden kunt u hiervoor altijd bij ons terecht!
Indien mogelijk het bezoek aankondigen.
.
Huisartsenpost na 17:00:
Na 17.00 uur, weekend en feestdagen wordt waargenomen, uitsluitend op afspraak na telefonisch overleg, door
.
Meditta Spoedzorg te Weert
Vogelsbleek 5 6001 BE Weert (In het SJG ziekenhuis!)
Telefoonnummer Huisartsenpost 0495-677677
Klik hier voor de website

Praktische Info

Service en KwaliteitTwee belangrijke kernpunten voor ons. Onze assistente vraagt aan de telefoon wat uw vraag is. Dit doen we om na te gaan of iets vandaag, morgen of later gezien dient te worden. U vindt hieronder nog enkele praktische zaken:

Inschrijven als nieuwe patiënt

U kunt zich digitaal via de WebApp inschrijven op de Homepage. Vult u alle gegevens zo nauwkeurig mogelijk in.

Verklaringen

Patiënten vragen vaak om briefjes met een verklaring van de dokter, bijvoorbeeld voor school, het reisbureau of een woningbouwvereniging. Een behandelend arts mag echter geen verklaringen afgeven voor zijn of haar eigen patiënt(e).

Verwijsbrieven

Voor elk bezoek aan een specialist is een verwijzing noodzakelijk. Vrij van verwijzing is fysiotherapie, logopedie en podotherapie. Achteraf een verwijzing maken doen we niet.

Triage door doktersassistent

Als u belt voor een afspraak of een visite, zal de assistente u een aantal vragen stellen over de reden van uw komst. Dit wordt triage genoemd. Het wordt gedaan om in te schatten of er sprake is van een spoedsituatie, hoeveel tijd u nodig heeft en om de spreekuren goed te kunnen plannen. De vragen die de assistente stelt, moeten ervoor zorgen dat u de juiste hulpverlening krijgt, op de juiste tijd, door de juiste persoon.
Als u uw klacht om privacy redenen niet aan de telefoon wil vertellen dan wordt daar uiteraard rekening mee gehouden.
.
Meer tijd nodig?

Voor een afspraak op het spreekuur zijn 10 minuten beschikbaar. Denkt u meer tijd nodig te hebben, bijvoorbeeld als u meerdere klachten heeft, geef dit dan door aan de assistente. Zij reserveert dan meer tijd voor u. Bereid zelf goed uw consult voor.

Kijk ook eens op de website www.thuisarts.nl .

Kleine verrichtingen

Uitstrijkje (bevolkingsonderzoek)
.
Alle vrouwen van 30 tot en met 60 jaar ontvangen eens in de vijf jaar een uitnodiging om deel te nemen aan het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker. In onze huisartsenpraktijk worden deze uitstrijkjes gemaakt door doktersassistentes. Indien u voorkeur hebt voor het laten doen van een uitstrijkje bij de huisarts, kunt u dit melden bij het maken van de afspraak. Op de website van Thuisarts vindt u meer informatie.
.

Oren Uitspuiten
.
Wij kunnen oorproppen verwijderen door uw oren uit te spuiten. Er wordt dan water op lichaamstemperatuur in uw gehoorgang gespoten. Het water reinigt de gehoorgang en neemt bij het naar buiten komen het oorsmeer mee, waardoor de prop uitgespoeld wordt. Dit gaat makkelijker als u het verstopte oor gedurende ongeveer 3 dagen 2 maal per dag druppelt met een beetje slaolie, zonnebloemolie of olijfolie. Breng met een theelepeltje wat druppels in en sluit het geheel enige tijd af met een watje.

 

Wratten
.
Er zijn diverse behandelmethodes. Voor wratten die voornamelijk boven op de huid liggen is bevriezen met stikstof een goede keuze. Voetwratten zitten vaak in de huid en reageren daarom lang niet altijd op bevriezen. Een goed optie is dan de wrat te verweken met salicylzuur. Uw huisarts verstrekt daarover desgewenst meer informatie.
.
Wratten kunnen dagelijks op afspraak en alleen in de praktijk worden aangestipt.
.
Spiraaltjes
.
In onze praktijk kunnen twee soorten spiraaltjes worden geplaatst: het koperhoudend spiraal en het hormoonspiraal. Beide kunnen worden gebruikt als anticonceptiemiddel. Het hormoonspiraal kan tevens worden gebruikt als middel tegen overvloedig bloedverlies tijdens de menstruaties. Overweegt u een spiraal, maak dan een afspraak op het spreekuur bij de huisarts om de mogelijkheden en voor- en nadelen te bespreken.

Het inbrengen neemt in het algemeen niet meer dan 20 minuten in beslag. Het plaatsen kan soms wat gevoelig zijn en achteraf een krampachtig gevoel geven, net als bij de menstruatie. Neem daarom één uur voor het plaatsen een pijnstiller in, bijvoorbeeld 500mg paracetamol of 200mg ibuprofen.

Het is verstandig zes weken na de plaatsing te laten beoordelen of het spiraaltje nog goed zit. Na die tijd is jaarlijkse controle noodzakelijk.

De kosten voor plaatsing van de spiraal worden door de zorgverzekering vergoed. De kosten van de spiraal zelf vallen vaak buiten de vergoeding van de basisverzekering en vallen onder het eigen risico. Informeer bij uw zorgverzekeraar of er vanuit de aanvullende verzekering wordt vergoed.

Zie ook de informatie over het spiraaltje bij Thuisarts.nl.

 

Renzema Spreekkamer

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:

  • om gezond te blijven;
  • om klachten zelf aan te pakken;
  • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
  • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
  • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
  • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

thuisarts
Vaccinatie Hamelers Renzema

Op reis? Contacteer de Praktijk

Als u een verre reis gaat maken, verwacht u zo goed mogelijk beschermd te worden tegen ziekten die heersen in andere delen van de wereld. De adviezen die u krijgt zijn gebaseerd op de landelijke richtlijnen van het LCR. Wij hebben geen wachtlijst voor uw reisadvies.
Waarom naar de gespecialiseerde huisarts?
Het is van belang om ook uw individuele omstandigheden en die van uw reis bij een advies te betrekken. De vaccinaties en malariapillen die wellicht nodig zijn, zijn altijd afhankelijk van uw reisbestemming, uw gezondheidstoestand en de omstandigheden waaronder u gaat reizen.
In het geval van zware pijnstillers, slaap-en kalmeringsmiddelen, is soms een verklaring “medicijnen mee op reis” nodig.
.
1.  U vult een Intakeformulier reizigersadvisering in. Let op dat u eventuele tussenvluchten en een reisschema waar mogelijk toevoegt.
2. U kunt het intakeformulier ook afhalen bij onze locatie Binnenwiek 1 6003 BX Weert.
3. U verzendt het formulier:
Per email: hr-praktijk@meditta.nl of geeft het af op een van onze praktijken. Binnen 7 dagen na ontvangst wordt u gebeld, wordt het reisadvies met u besproken en worden verdere afspraken gemaakt voor vaccinatie etc.

Rijbewijskeuring

Indien u een rijbewijskeuring nodig heeft kunt u een afspraak maken met een van de huisartsen in onze praktijk. De keuring wordt uitgevoerd door een andere arts dan uw eigen huisarts. U dient de voorzijde van het keuringsformulier vooraf in te vullen en te ondertekenen en een urinemonster mee te nemen naar de keuring.
.
Een medische keuring is verplicht voor personen van 75 jaar en ouder die een vernieuwing van hun rijbewijs willen aanvragen. Bereidt u goed voor. Kijk op CBR.nl Keuringen enkel op afspraak. Bel onze assistente voor meer uitleg en het maken van een afspraak.

rijbewijskeuring
Call Now Button
Translate »